חיפוש
Close this search box.

כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים בקריות

המיתוס של כאב השתלת שיניים:

אחד החששות הנפוצים ביותר סביב השתלות שיניים הוא הפחד מכאב במהלך ואחרי ההליך. בשל כך חיוני להפריך את המיתוס הזה. ניתוח השתלת שיניים מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית, מה שמבטיח שהמטופלים לא ירגישו כאב לכל אורכו של ההליך. רוב המטופלים מדווחים על אי נוחות קלה בלבד במהלך תקופת ההחלמה, אותה ניתן להתמודד עם משככי כאבים ללא מרשם

תקופת ההחלמה

לאחר ניתוח השתלת שיניים, טבעי לתהות לגבי תהליך ההחלמה. בעוד שהחוויה של כולם היא ייחודית, כמה מרכיבים נפוצים מגדירים את תקופת ההחלמה:

  • אי נוחות ראשונית: לאחר הליך שתלות שיניים בקריות או בכל עיר אחרת, יש לצפות לנפיחות מסוימת, חבורות ואי נוחות קלה בימים שלאחר הניתוח. תחושה זו היא נורמלית לחלוטין וניתן לטפל בה באמצעות משככי כאבים שנרשמו או ללא מרשם.
  • שיקולים תזונתיים: בימים הראשונים יש להקפיד על תזונה רכה כדי להימנע מהפעלת לחץ מופרז על מקום הניתוח. ולכן יש גם לחזור לתזונה רגילה באופן הדרגתי ככל שאזור ההשתלה מתרפא. 
  • היגיינת הפה: היגיינת פה נכונה היא חיונית. לכן מומלץ לעקוב אחר הוראות רופא השיניים לשטיפה עדינה וצחצוח כדי לשמור על הניקיון תוך הימנעות מאזור הניתוח.

יסודות להצלחת הטיפול של השתלות שיניים בקריות

הצלחה של השתלות השיניים בקריות או בכל אזור אחר, תלויה במידה רבה בטיפולי ההמשך ובתחזוקה נכונה. להלן כמה טיפים חיוניים לטיפול לאחר שיסייעו להבטיח את אורך החיים של השתלים:
חשוב יהיה לפעול לפי הוראות רופא השיניים, אשר יספק הנחיות לאחר הניתוח המותאמות לצרכים הספציפיים של כל מטופל.  ובדומה למה שנרשם מעל, חשוב יהיה לשמור על שגרת היגיינת פה קפדנית. צחצוח נכון, שימוש בחוט דנטלי ובמי פה יוכלו להגדיל את הסיכויים להצלחת הטיפול.