חיפוש
Close this search box.

תאילנד למשפחות- איך לבנות את הטיול המושלם

                                               גלו את היעד המגוון והמשפחתי של תאילנד. פוסט זה בבלוג חוקר את האטרקציות והפעילויות הרבות שהופכות את תאילנד לבחירה מצוינת עבור משפחות. מהתרבות הכובשת שלה, המטבח הטעים, הנופים המדהימים ועד לפעילויות מרתקות לכל הגילאים, יש משהו לכל אחד מבני המשפחה.

למה לבחור בתאילנד לחופשה המשפחתית שלך?

תאילנד היא בחירה מצוינת לחופשה המשפחתית שלך מכמה סיבות. ראשית, תאילנד ידועה באירוח החם שלה ובמקומיים הידידותיים שעושים כל מאמץ להבטיח שמשפחתך תרגיש רצויה ונוחה. שנית, המדינה מציעה מגוון מגוון של פעילויות ואטרקציות הנותנות מענה לכל הגילאים ותחומי העניין, מה שהופך אותה ליעד אידאלי למשפחות עם העדפות שונות. לבסוף, תאילנד מתגאה ביוקר מחיה נמוך יחסית ובמחירים נוחים ללינה, אוכל ותחבורה, מה שהופך אותה לאופציה ידידותית לתקציב למשפחות.

  • חופים יפים וחופשות באי
    תאילנד מפורסמת בזכות החופים המדהימים והמים הצלולים שלה, מה שהופך אותה לגן עדן למשפחות אוהבות חופים. המדינה היא ביתם של איים אידיליים כמו פוקט, קראבי וקו סמוי, שבהם תוכלו להירגע על החופים החוליים, לשנרקל או לצלול בשוניות אלמוגים תוססות, או ליהנות מספורט מים כמו קיאקים וגלישה. רבים מהיעדים הללו מציעים גם אתרי נופש ופעילויות ידידותיים למשפחות, מה שמבטיח חוויה נוחה ומהנה לכולם.
  • חוויות תרבות ואתרים היסטוריים
    תאילנד עשירה בהיסטוריה ותרבות, ומספקת הזדמנויות רבות למשפחות ללמוד ולחקור יחד. בקרו במקדשים המפוארים של בנגקוק, כמו וואט ארון ו-וואט פרה קאו, כדי לחזות בארכיטקטורה עוצרת נשימה ולחוות את הרוחניות של הבודהיזם. חקור את העיר העתיקה Ayutthaya, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, והתפעל מהחורבות המרשימות שלה. עסוק בסדנאות אומנויות ומלאכות תאילנדיות, כגון ריקוד תאילנדי מסורתי או גילוף פירות, כדי לטבול את המשפחה שלך בתרבות המקומית.
  • הרפתקאות מרגשות בטבע
    למשפחות המחפשות הרפתקאות, תאילנד מציעה שפע של אפשרויות. חקור את הג'ונגלים השופעים של הפארק הלאומי קאו סוק וצאו לטרק מותח או טיול קיאקים, בו תוכלו לזהות חיות בר ולהתפעל מהיופי הטבעי המדהים. בקרו בפארק הטבע של הפילים בצ'אנג מאי, שם המשפחה שלכם יכולה לקיים אינטראקציה עם פילים שניצלו בצורה אחראית ואתית. צאו לספארי ידידותי למשפחות בפארק הלאומי קאו יאי, שם אתם עלולים להיתקל בפילים, קופים ואפילו נמרים.

 

משפחה מאושרת נהנית מהזמן בחוף הים בתאילנד
משפחה מאושרת נהנית מהזמן בחוף הים בתאילנד

לחקור את בנגקוק: העיר שלעולם לא ישנה

בנגקוק, הבירה התוססת של תאילנד, היא עיר שלעולם לא ישנה. עם הרחובות ההומים שלה, גורדי השחקים המתנשאים והשווקים התוססים שלה, בנגקוק מציעה מספר עצום של חוויות למשפחות לחקור וליהנות בהן. העיר משלבת בצורה חלקה מודרניות עם מסורת, ומציעה שילוב ייחודי של מקדשים עתיקים ואטרקציות עכשוויות.

אחד המקומות שחובה לבקר בהם בבנגקוק הוא הארמון הגדול, מתחם מפואר בו שוכן וואט פרה קאו (Wat Phra Kaew) המדהים, הידוע גם כמקדש בודהה האזמרגד. התפעל מהפרטים המורכבים של הארכיטקטורה של המקדש ומהקדושה של פסל בודהה האזמרגד.

לטעום מהתרבות המקומית, משפחות יכולות לבקר בשווקים הצפים כגון Damnoen Saduak או Amphawa. גלשו דרך התעלות בסירה ארוכת זנב וטבלו את עצמכם באווירה התוססת, כאשר מוכרים מוכרים תוצרת טרייה, עבודות יד ואוכל רחוב טעים.

טיול לבנגקוק לא יהיה שלם בלי לחקור את שווקי הרחוב ההומים של העיר, כמו שוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק או טלאד רוט פאי. שווקים אלו מציעים מגוון מרתק של סחורות, מפריטי אופנה אופנתיים ועד מזכרות ייחודיות. מיקוח הוא נוהג נפוץ, המאפשר למשפחות לתרגל את כישורי המשא ומתן שלהן ולהשיג עסקאות מצוינות.

כדי להימלט מההמולה של העיר, משפחות יכולות לצאת לשיט מרגיע בסירה לאורך נהר צ'או פראיה או לחקור את נווה המדבר הירוק של פארק לומפיני. מקומות שלווים אלה מציעים מפלט שליו שבו משפחות יכולות להירגע, לערוך פיקניק או לעסוק בפעילויות חוצות כגון ריצה או רכיבה על אופניים.

בערבים, משפחות יכולות ליהנות מתצפית מרהיבה על קו הרקיע של העיר מהברים שעל הגג או לצאת לשייט בארוחת ערב לאורך הנהר, להתמכר למטבח תאילנדי טעים תוך התפעלות מהמקדשים והמבנים המוארים. בנגקוק באמת מתעוררת לחיים בלילה, עם דוכני אוכל הרחוב התוססים שלה, שווקי הלילה ומקומות הבילוי המציעים אווירה תוססת ומרגשת.

הקסם של צ'אנג מאי: היסטוריה ותרבות

צ'אנג מאי, הממוקמת בצפון תאילנד, היא עיר הידועה בהיסטוריה העשירה ובתרבות התוססת שלה. עם המקדשים העתיקים, הפסטיבלים המסורתיים והאירוח החם שלה, צ'אנג מאי מציעה חוויה קסומה למשפחות.

  • 1. מקדשים:
    הצצה לעבר
    צ'אנג מאי היא ביתם של למעלה מ-300 מקדשים, שלכל אחד מהם קסם ומשמעות ייחודיים משלו. משפחות יכולות לחקור את Wat Phra That Doi Suthep האייקוני, השוכן על הר, ומציע נופים עוצרי נשימה של העיר. בפנים, צפו בפגודת הזהב המדהימה ובציורי קיר מורכבים המתארים סיפורים בודהיסטים. מקדש נוסף שחובה לבקר בו הוא וואט צ'די לואנג, הידוע בפגודה האדירה שלו ובגילופי האבן העתיקים שלו.
  • 2. העיר העתיקה:
    צעד אחורה בזמן
    העיר העתיקה של צ'אנג מאי מוקפת בחפיר ובחומות עתיקות, המשמרת את הקסם ההיסטורי שלה. משפחות יכולות לשוטט ברחובות הצרים שלה, שלאורכן בבתי עץ מסורתיים, גלריות לאמנות וחנויות מוזרות. חקור את שוק המדרחוב של יום ראשון, שבו אומנים מקומיים מציגים את האומנות שלהם ואמני רחוב מבדרים את המבקרים. אל תשכחו להתפנק גם בהיצע אוכל הרחוב הטעים!
  • 3. פסטיבלים:
    חוגגים מסורות תאילנדיות
    צ'יאנג מאי ידועה בזכות הפסטיבלים התוססים שלה, המציעים הצצה למסורות ולתרבות התאילנדית. הפסטיבל המפורסם ביותר הוא פסטיבל הפנסים Yi Peng, בו משתחררים אלפי פנסים לשמי הלילה, ויוצרים מחזה עוצר נשימה. פסטיבל פופולרי נוסף הוא Songkran, חגיגת ראש השנה התאילנדית, שבה משפחות יכולות להצטרף לקרבות המים וליהנות ממופעי מוזיקה וריקוד מסורתיים.

    מלבד האטרקציות הללו, צ'יאנג מאי מציעה גם הזדמנויות למשפחות לעסוק בפעילויות תרבותיות כגון שיעורי בישול תאילנדי, עיסוי תאילנדי מסורתי, ואפילו מקלטי פילים שבהם המבקרים יכולים לקיים אינטראקציה עם הענקים העדינים הללו בצורה אתית.

 

מקדשים עתיקים בצ'אנג מאי מוארים בלילה
מקדשים עתיקים בצ'אנג מאי מוארים בלילה

"עולם מתחת לגלים" – צלילה בפוקט

פוקט, האי הגדול בתאילנד, מפורסם לא רק בזכות החופים המדהימים וחיי הלילה התוססים שלו, אלא גם בזכות העולם התת-ימי המדהים שלו. צלילה בפוקט מציעה למשפחות את ההזדמנות לחקור עולם מתחת לגלים ולגלות מערכת אקולוגית ימית מגוונת. עם המים הצלולים, שוניות האלמוגים הצבעוניות והחיים הימיים השופעים, פוקט היא מקלט לחובבי צלילה.

  • 1. אתרי צלילה:
    חקר פלאים תת-מימיים
    פוקט מתגאה במגוון אתרי צלילה המתאימים לכל רמות החוויה. משוניות רדודות השופעות באלמוגים תוססים ודגים טרופיים ועד צלילות קיר מרגשות ומערות תת-מימיות, יש משהו לכולם. אתרי צלילה פופולריים כוללים את האיים ראצ'ה יאי וראצ'ה נוי, שארק פוינט ואיי פי פי המפורסמים.
  • 2. חיים ימיים:
    מחזה של מגוון ביולוגי
    כשהן יוצאות אל מעמקי מימיו של פוקט, משפחות יתקלו במגוון של חיים ימיים. שחו לצד קרני מנטה מלכותיות, צבי ים חינניים ודגי ליצנים צבעוניים. שימו לב לכרישי הלוויתן החמקמקים וכרישי הנמר שמופיעים מדי פעם. שוניות האלמוגים התוססות הן גם ביתם של שפע של יצורים קטנים יותר כמו סוסי ים, ענפי עירום ושרימפס.
  • 3. בתי ספר לצלילה:
    ללמוד ולחקור ביחד
    פוקט היא ביתם של בתי ספר לצלילה רבים המציעים קורסים לצוללים מתחילים ומתקדמים כאחד. משפחות יכולות לצאת להרפתקה תת-מימית זו יחד, עם מדריכים מוסמכים שידריכו אותם בכל שלב. ילדים עד גיל 10 יכולים להשתתף בתוכניות צלילה היכרות, לטפח אהבה לאוקיינוס ולתושביו.
  • 4. בטיחות ראשונה:
    מפעילי צלילה מקצועיים
    פוקט מתייחסת ברצינות לבטיחות בכל הנוגע לצלילה. מפעילי צלילה מקפידים על פרוטוקולי בטיחות מחמירים ומעסיקים מדריכי צלילה מנוסים אשר נותנים עדיפות לרווחת האורחים שלהם. משפחות יכולות להרגיש בטוחות בידיעה שחווית הצלילה שלהן תהיה מרגשת ובטוחה כאחד.
  • 5. שנורקלינג:
    אלטרנטיבה ידידותית למשפחה
    אם צלילה לא מתאימה לכל אחד במשפחה, שנורקלינג היא אלטרנטיבה נפלאה לחקור את העולם התת-ימי של פוקט. מפעילי צלילה רבים מציעים טיולי שנורקלינג שבהם משפחות יכולות לשנרקל לצד צוללנים ועדיין לחזות ביופי של השוניות והחיים הימיים.

 

המשפחה שלך אוהבת חיות? בקר בפארק הטבע פילים

אם המשפחה שלכם אוהבת בעלי חיים, ביקור בפארק הטבע הפילים בתאילנד הוא חובה מוחלטת. ממוקם באזור הצפוני היפה של צ'אנג מאי, מקלט זה מוקדש להצלה ושיקום של פילים. כאן, אתה ויקיריכם יכולים לחוות חוויה קסומה ומלמדת באמת.

כשתצעדו ברגל לתוך פארק הטבע הפילים, תרגישו מיד תחושה של יראה ופליאה כשאתם עדים לפילים המלכותיים המשוטטים בחופשיות בסביבתם הטבעית. הענקים העדינים הללו ניצלו ממחנות עצים, קרקסים ותעשיות נצלניות אחרות, וכעת ניתנת להם הזדמנות לחיות חיים שלווים ומכובדים.

בפארק, תהיה לך הזדמנות לקיים אינטראקציה עם היצורים המדהימים האלה, להתקרב איתם באופן אישי. אתה יכול לעזור להאכיל אותם, לרחוץ אותם בנהר, ואפילו ללכת לצדם כשהם מסתובבים בחופשיות. חוויה מעשית זו מאפשרת למשפחתך לפתח קשר עמוק עם הפילים, מטפחת תחושת אמפתיה וכבוד לבעלי החיים הנהדרים הללו.

אבל פארק הטבע של הפילים הוא לא רק על הפילים. המקדש מספק גם מקלט בטוח לבעלי חיים שניצלו, כולל כלבים, חתולים ותאואי מים. כשחקור את הפארק, ייתכן שתהיה לך הזדמנות לפגוש ולקיים אינטראקציה עם החברים הפרוותיים והנוצים האלה, ולהוסיף שכבה נוספת של שמחה לביקור שלך.

בנוסף לחוויה הסוחפת עם בעלי החיים, פארק הטבע של הפילים מציע גם תוכניות חינוכיות המלמדות את המבקרים על האתגרים העומדים בפני הפילים בתאילנד ועל חשיבות מאמצי השימור. באמצעות שיחות אינפורמטיביות וסיורים מודרכים, המשפחה שלך תקבל הבנה מעמיקה יותר של הנושאים סביב ניצול פילים והצעדים הננקטים כדי להגן על היצורים המדהימים הללו.

ילדים באינטראקציה עם פילים בפארק הטבע הפילים
ילדים באינטראקציה עם פילים בפארק הטבע הפילים

מטבח תאילנדי: הרפתקת טעם לכל המשפחה

המטבח התאילנדי ידוע בטעמיו הנועזים, הצבעים התוססים והתבלינים הארומטיים שלו, מה שהופך אותו להרפתקה קולינרית שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנה. מקארי חריף ועד מוקפצים חריפים, האוכל התאילנדי מציע מגוון רחב של מנות שיגרמו לכם את בלוטות הטעם ויכירו לכם טעמים חדשים.

אחד משיאי המטבח התאילנדי הוא השימוש בעשבי תיבול טריים ותבלינים, כמו עשב לימון, גלנגל ועלי קפיר ליים. מרכיבים אלו מעניקים למאכלים תאילנדים את טעמם המובהק והארומטי. בין אם אתם מנסים קארי ירוק קלאסי או סום טאם (סלט פפאיה) מרענן, תתפלאו מפיצוץ הטעמים בכל ביס.

המטבח התאילנדי גם מאמץ איזון של טעמים, המשלב אלמנטים מתוקים, חמוצים, מלוחים ומתובלים בכל מנה. איזון זה יוצר חווית טעם הרמונית משביעה וממכרת כאחד. ילדים ומבוגרים כאחד יעריכו את מורכבות הטעמים במטבח התאילנדי.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות אוכל תאילנדי היא ביקור בשווקי רחוב מקומיים או שווקי לילה. השווקים השוקקים האלה מציעים מגוון רחב של אפשרויות לאוכל רחוב, משיפודי סאטה בגריל ועד ספרינג רולס פריכים. בהליכה בשווקים, תתפתו לניחוח של בשרים רוחשים, למראה הפירות הצבעוניים ולקול הקריאות של הרוכלים לעוברים ושבים.

לבעלי חך הרפתקני, לתאילנד יש את חלקה ההוגן של מנות ייחודיות ואקזוטיות. מחרקים מטוגנים ועד רוטב דגים חריף, יש הרבה אפשרויות לאתגר את בלוטות הטעם שלך. עם זאת, אם אתם מעדיפים טעמים מתונים יותר, אל תדאגו! המטבח התאילנדי מציע מגוון רחב של מנות הנותנות מענה להעדפות תבלינים שונות.

הרפתקאות בג'ונגל: הפארק הלאומי קאו סוק

הפארק הלאומי קאו סוק, השוכן בלב דרום תאילנד, הוא גן עדן לחובבי טבע ומחפשי הרפתקאות. יער הגשם העתיק הזה הוא ביתם של מגוון רחב של חי וצומח, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי עבור משפחות המעוניינות לטבול בנפלאות הג'ונגל.

כשתכנסו לפארק, יקבלו את פניכם צוקי אבן גיר נישאים, צמחייה עבותה וקולות המרגיעים של חיות הבר. הפארק מציע מגוון פעילויות למבקרים בכל הגילאים, כולל טרקים בג'ונגל, שייט בקאנו ותצפית על חיות בר. לחקור את הג'ונגל ברגל הוא חוויה מדהימה, עם מדריכים בעלי ידע מובילים אותך בשבילים נסתרים ומצביעים על המינים השונים של צמחים ובעלי חיים לאורך הדרך.

אחד מגולות הכותרת של הפארק הלאומי קאו סוק הוא אגם צ'או לאן, גוף מים מדהים המוקף בקארסטים דרמטיים מאבן גיר. כאן, משפחות יכולות לצאת לסיור בסירה, לשוט במימי האזמרגד ולהתפעל מהנוף עוצר הנשימה. תוכלו גם לבחור ללון בבונגלוס צפים, בהם תירדמו לצלילי הטבע ותתעוררו לנופי הבוקר הערפיליים של האגם.

למי שמחפש פעילויות הרפתקניות יותר, קאו סוק מציע הזדמנויות לטיפוס צוקים, ריפוד, ואפילו ספארי לילה. דמיינו לעצמכם ממריא בין צמרות העצים ב-zip-line, לקבל מבט ממעוף הציפור של יער הגשם, או לזהות יצורים ליליים במהלך ספארי לילי מרגש.

בנוסף לפעילויות שואבות האדרנלין, הפארק הלאומי קאו סוק הוא מקום מצוין להירגעות ולהתחדשות. לבלות יום בבילוי ליד הנהר, לטבול מרענן בבריכות טבעיות, או פשוט ליהנות מפיקניק בסביבה השלווה. הפארק מציע גם מקומות לינה נוחים, החל מאתרי נופש יוקרתיים ועד לבונגלוס בסיסיים, מה שמבטיח שמשפחות יוכלו למצוא מקום מתאים לשהות בו ולהירגע לאחר יום של הרפתקאות.

טיול משפחתי בפארק הלאומי קאו סוק
טיול משפחתי בפארק הלאומי קאו סוק

החופים השלווים של קראבי

עם קו החוף המדהים והמים הצלולים שלה, קראבי הוא גן עדן טרופי המציע למשפחות את המפלט המושלם על החוף. ממפרצונים מבודדים ועד לחופים שוקקים, לקראבי יש חוף לכל העדפה. הנה שלושה מהחופים הפופולריים ביותר בקראבי:

  • 1. חוף או נאנג:
    ממוקם במרחק קצר ממרכז העיירה, חוף או נאנג הוא אהוב בקרב משפחות. החול הרך והזהוב משתרע לאורך קילומטרים, ומספק מקום נרחב לילדים לבנות ארמונות חול ולשחק במשחקי חוף. המים השקטים והרדודים הופכים אותו לבטוח לשחייה, ויש שפע של פעילויות ספורט מים זמינות, כגון קיאקים ושנורקלינג. אחרי יום של כיף על החוף, משפחות יכולות לחקור את שווקי הרחוב התוססים ולהתענג על המטבח המקומי במסעדות שעל החוף.
  • 2. Railay Beach:
    נגיש רק בסירה, Railay Beach הוא פנינה נסתרת שמציעה חווית חוף מבודדת ושלווה יותר. חוף זה מוקף בצוקי אבן גיר נישאים ומתגאה בנופים עוצרי נשימה ובאווירה שלווה. משפחות יכולות ליהנות משחייה במי הטורקיז, להשתזף על החול הרך, או פשוט להירגע בצל עצי הדקל. עבור ההרפתקנים יותר, יש הזדמנויות לטיפוס צוקים על הצוקים, כמו גם קיאקים ושייט לאורך החוף.
  • 3. Phra Nang Beach:
    ידוע ביופיו המדהים, חוף Phra Nang נחשב לרוב כאחד החופים הציוריים ביותר בתאילנד. החול הלבן האבקתי, המים הצלולים וצוקי הגיר הדרמטיים יוצרים סביבה מושלמת לגלויה. משפחות יכולות לצאת לטיולים רגועים לאורך החוף, לחקור את המערות הסמוכות, או לצאת לשנורקלינג כדי לגלות את העולם התת-ימי התוסס. החוף הוא גם ביתה של מערת Phra Nang המפורסמת, שבה יכולים המבקרים להתפעל מההצעות הייחודיות שהותירו המקומיים כסוג של פולחן.

 

טיול חינוכי: ביקור באתרים ההיסטוריים

לטבול את המשפחה שלך בהיסטוריה העשירה של תאילנד היא דרך נפלאה לשלב חינוך וחקר במהלך הטיול שלך. תאילנד היא ביתם של אתרים היסטוריים רבים המציעים הצצה לעבר המרתק שלה. הנה כמה אתרים היסטוריים שחובה לבקר בהם, אשר ירתקו את הילדים והמבוגרים כאחד.

  • 1. הפארק ההיסטורי Ayutthaya:
    ממוקם ממש צפונית לבנגקוק, Ayutthaya הייתה פעם בירת ממלכת סיאם. כיום, חורבותיה של עיר עתיקה זו השתמרו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. חקר הפארק ההיסטורי של איותאיה מאפשר למשפחות לחזות בפאר של הבירה לשעבר דרך המקדשים המפוארים שלה ופסלי הבודהה המתנשאים. סיור מודרך יכול לספק תובנה לגבי ההיסטוריה והמשמעות של כל אתר.
  • 2. הפארק ההיסטורי של סוקוטאי:
    אתר מורשת עולמי נוסף של אונסק"ו, סוקוטאי הייתה הבירה הראשונה של ממלכת סיאם. אתר ארכיאולוגי זה מציג את חורבות העיר העתיקה, כולל מקדשים רבים, ארמונות ומבנים אחרים. השכרת אופניים ורכיבה על אופניים ברחבי הפארק היא דרך פופולרית לחקור את השטח הנרחב ולהעריך את פלאי העבר הארכיטקטוניים.
  • 3. הארמון הגדול, בנגקוק:
    ביקור בבנגקוק לא יהיה שלם בלי לחקור את הארמון הגדול המפואר. ציון דרך איקוני זה שימש כמקום מגוריהם של מלכי תאילנד במשך למעלה מ-150 שנה ומהווה עדות למורשת התרבותית העשירה של המדינה. מתחם הארמון הוא ביתו של המקדש המפורסם של בודהה האזמרגד (Wat Phra Kaew), אתר קדוש המעוטר בגילופים מורכבים וארכיטקטורה מדהימה.
  • 4. הגשר על נהר קוואי, קנצ'נבורי:
    גשר מפורסם זה תופס מקום משמעותי בהיסטוריה כחלק ממסילת המוות, שנבנתה על ידי שבויי מלחמה במהלך מלחמת העולם השנייה. משפחות יכולות לבקר בגשר וללמוד על התנאים הקשים שסבלו המעורבים בבנייתו במוזיאונים ובבתי הקברות הסמוכים.

    5. העיר ההיסטורית Ayutthaya, Phra Nakhon Si Ayutthaya:
    Ayutthaya, הבירה העתיקה של סיאם, הייתה פעם עיר משגשגת מלאה בארמונות ומקדשים מפוארים. כיום, שרידי העיר ההיסטורית הזו מספקים הצצה לעברה המפואר. משפחות יכולות לחקור את ההריסות באופניים או לצאת לסיור לאורך נהר צ'או פראיה כדי להתפעל מהארכיטקטורה המדהימה וללמוד על ההיסטוריה של העיר.

 

משפחה בוחנת את ההריסות ההיסטוריות של איוטאיה
משפחה בוחנת את ההריסות ההיסטוריות של איוטאיה

חוויה של תרבות תאילנדית: פסטיבלים מסורתיים

תאילנד ידועה בפסטיבלים התוססים והססגוניים שלה שמציגים את המורשת התרבותית העשירה של המדינה. השתתפות בפסטיבלים מסורתיים אלו היא דרך נפלאה עבור משפחות לשקוע בתרבות התאילנדית וליצור זיכרונות מתמשכים. הנה כמה מהפסטיבלים הפופולריים ביותר שכדאי לכם לשקול להשתתף בהם במהלך החופשה המשפחתית שלכם בתאילנד.

  • 1. פסטיבל Songkran:
    נחגג באפריל, Songkran הוא פסטיבל ראש השנה התאילנדי והוא אחד האירועים המרגשים ביותר במדינה. במהלך הפסטיבל הזה, אנשים מנהלים קרבות מים ידידותיים ברחובות, המסמלים את הניקיון של השנה האחרונה ומקבלים את השנה החדשה בהתחלות חדשות. ילדים ומבוגרים כאחד יכולים להצטרף לכיף על ידי זריקת מים אחד על השני וליהנות מאוכל רחוב תאילנדי מסורתי.
  • 2. פסטיבל Loy Krathong:
    מתקיים בליל הירח המלא בנובמבר, Loy Krathong הוא פסטיבל של אורות המתקיים ברחבי תאילנד. משפחות יכולות להשתתף בציפה של קראטונגים, שהם סירות קטנות עם עלי בננה מעוטרות להפליא מלאות בפרחים, נרות וקטורת. קרטונגים אלו משתחררים אל נהרות, אגמים או גופי מים אחרים, המסמלים את שחרור האנרגיה השלילית ומביעים משאלות לעתיד.
  • 3. פסטיבל הפנסים של Yi Peng:
    מתקיים בעיר הצפונית צ'אנג מאי בנובמבר, פסטיבל הפנסים של Yi Peng הוא אירוע קסום שמהפנט את המבקרים. משפחות יכולות לחזות בשמי הלילה המוארים באלפי פנסים, המשתחררים לאוויר, סוחבים דאגות ומביאים מזל טוב. זה מראה עוצר נשימה שלבטח ישאיר רושם מתמשך על ילדים ומבוגרים כאחד.
  • 4. פסטיבל פי טה קון:
    פסטיבל פי טה קון, שנערך בעיירה דן סאי במחוז לואי, הוא אירוע ייחודי ותוסס המציג הופעות רעולי פנים מסורתיות. ילדים יכולים לחזות בתהלוכות צבעוניות, מופעי ריקוד ולהשתתף בפעילויות שונות החוגגות את הפולקלור והאמונות המקומיות.
  • 5. פסטיבל הפילים:
    במחוז סורין, פסטיבל הפילים הוא חגיגה גדולה המכבדת את היצורים המלכותיים הללו. משפחות יכולות לחזות במצעדים של פילים מעוטרים להפליא, ליהנות ממופעי תרבות וללמוד על משמעות הפילים בהיסטוריה ובמיתולוגיה של תאילנד.

 

"כאשר אתה רומא, עשה כמו הרומאים" – לימוד מסורות תאילנדיות

לטבול את עצמך בתרבות המקומית היא חלק חיוני מכל חווית טיול, ותאילנד אינה יוצאת דופן. לימוד והשתתפות במסורות תאילנדיות לא רק יעמיקו את ההבנה שלכם במדינה אלא גם יאפשרו לכם להתחבר עם האנשים המקומיים ברמה אישית יותר. הנה כמה מסורות תאילנדיות שמשפחתך יכולה ללמוד ולאמץ במהלך ביקורך:

  • 1. ברכת וואי:
    הוואי היא ברכה תאילנדית מסורתית שבה מציבים את כפות הידיים יחד במחווה דמוית תפילה ומרכינים מעט קידה. עודדו את ילדיכם ללמוד את המחווה הזו ולהשתמש בה בעת אינטראקציה עם המקומיים. זוהי דרך מכבדת להפגין הערכה וליצור רושם חיובי.
  • 2. בישול תאילנדי:
    המטבח התאילנדי ידוע בכל העולם בזכות הטעמים הנועזים והמרכיבים הייחודיים שלו. רשמו את המשפחה שלכם לשיעור בישול תאילנדי שבו תוכלו ללמוד כיצד להכין מנות מסורתיות כמו פאד תאי, מרק טום יאם וקארי ירוק. זוהי דרך מהנה ואינטראקטיבית לגלות את הסודות מאחורי הבישול התאילנדי ולהחזיר את הטעם של תאילנד הביתה.
  • 3. עיסוי תאילנדי מסורתי:
    עיסוי תאילנדי הוא תרגול ריפוי המשלב אקופרסורה, מתיחות ותנועות דמויות יוגה. קח את המשפחה שלך לספא מכובד או לבית ספר לעיסוי, שבו כולכם יכולים לחוות את היתרונות של טיפול עתיק זה. זוהי דרך מרגיעה ומחדשת לשקוע במסורות הבריאות התאילנדיות.
  • 4. ברכת הנזיר:
    הבודהיזם טבוע עמוק בתרבות התאילנדית, וביקור במקדש מקומי כדי לקבל ברכת נזיר יכול להיות חוויה עמוקה. למדו את ילדיכם על מנהגים בודהיסטים ועודדו אותם להשתתף בטקס של מתן נדבה לנזירים. זוהי דרך משמעותית להעריך את הרוחניות התאילנדית ולקבל תובנות על אורח החיים המקומי.

 

משפחה שמתנסה בפעילויות תאילנדיות מסורתיות
משפחה שמתנסה בפעילויות תאילנדיות מסורתיות

לינה ידידותית למשפחות: היכן ללון?

כאשר מתכננים חופשה משפחתית לתאילנד, בחירת הלינה הנכונה היא קריטית כדי להבטיח שהייה נוחה ומהנה לכולם. תאילנד מציעה מגוון רחב של מקומות לינה ידידותיים למשפחות הנותנים מענה לתקציבים והעדפות שונות. בין אם אתם מעדיפים אתרי נופש מפוארים, וילות נעימות או דירות מרווחות, יש הרבה אפשרויות לבחירה. הנה כמה הצעות לאירוח ידידותי למשפחות בתאילנד:

  • 1. אתרי נופש למשפחות:
    אתרי נופש רבים בתאילנד מעוצבים עם מחשבה על משפחות, ומציעים חדרים או סוויטות מרווחים שיכולים להכיל בנוחות משפחות בכל הגדלים. חפשו אתרי נופש עם שירותים ידידותיים לילדים כגון בריכות שחייה, מתקני שעשועים ופעילויות מאורגנות לילדים. בחלק מאתרי נופש יש אפילו מועדוני ילדים ייעודיים שבהם הילדים יכולים לעסוק בפעילויות מהנות וחינוכיות בזמן שההורים נרגעים.
  • 2. השכרת וילות:
    השכרת וילה פרטית היא אופציה מצוינת למשפחות המחפשות יותר מרחב ופרטיות. וילות מגיעות לרוב עם מספר חדרי שינה, אזור מגורים, מטבח, ולפעמים אפילו בריכה פרטית או גינה. זה מאפשר למשפחות לחוות חווית בית הרחק מהבית, עם הגמישות לבשל ארוחות ולבלות זמן איכות ביחד.
  • 3. מלונות בסגנון דירות:
    אפשרות מצוינת נוספת למשפחות היא לינה במלונות בסגנון דירות. יחידות אירוח אלו מספקות את הנוחות של חדרי שינה נפרדים, אזור מגורים ומטבחון. קיומו של מטבחון מאפשר למשפחות להכין את הארוחות שלהן, מה שיכול להיות אופציה חסכונית ונוחה, במיוחד עבור אלה עם ילדים קטנים.
  • 4. אתרי נופש ידידותיים לילדים:
    חלק מאתרי נופש בתאילנד עושים את המייל הנוסף כדי לתת מענה ספציפי למשפחות עם ילדים. אתרי נופש אלה מציעים לעתים קרובות שירותים כגון בריכות לילדים עם מגלשות מים, חדרי משחקים ואפילו שירותי בייביסיטר באתר. הם עשויים גם לספק תפריטים מיוחדים לילדים ולארגן פעילויות ובידור ידידותיים למשפחות.

 

מטיילים עם ילדים: טיפים וטריקים

טיול עם ילדים יכול להיות חוויה נפלאה, אבל זה גם דורש קצת תכנון והכנה. הנה כמה טיפים וטריקים שיגרמו לחופשה המשפחתית שלכם בתאילנד עם ילדים לעבור בצורה חלקה:

  • – תכנן מראש:
    לפני הטיול שלך, חקור פעילויות ואטרקציות ידידותיות לילדים באזור שבו תבקר. ערכו רשימה של מקומות שחובה לראות ולתכנן את המסלול בהתאם. זה יעזור להבטיח שיש שפע של פעילויות מהנות ומתאימות לגיל שילדיך יוכלו ליהנות מהם.
  • – ארזו בחוכמה:
    כשנוסעים עם ילדים, חשוב לארוז פריטים חיוניים כמו חיתולים, מגבונים, חטיפים וביגוד נוסף. כמו כן, אל תשכחו להביא עמכם פריטי נוחות או צעצועים אהובים שיעזרו לבדר את ילדיכם ויגרמו להם להרגיש בבית.
  • – שמרו על מעורבותם:
    טיסות ארוכות או נסיעות במכוניות יכולות להיות מאתגרות עבור ילדים, לכן חשוב לשמור על עיסוקם ובידור. ארוז ספרים, חוברות צביעה, פאזלים וצעצועים קטנים כדי להעסיק אותם במהלך המסע. אתה יכול גם להוריד סרטים או משחקים בטאבלטים או סמארטפונים למשך זמן מסך.
  • – קחו הפסקות:
    לילדים יש טווח קשב קצר יותר ועלולים להתעייף בקלות. תכנן הפסקות קבועות במהלך סיורים או פעילויות כדי לתת להם זמן לנוח ולהיטען מחדש. זה יעזור למנוע התמוטטות ולשמור על מצב רוח טוב של כולם.
  • – שתף אותם בתהליך התכנון:
    תן לילדים שלך להיות חלק מתהליך התכנון על ידי כך שתאפשר להם לבחור כמה פעילויות או אטרקציות שהם מעוניינים בהן. זה יגרום להם להתרגש יותר מהטיול ויעניק להם תחושת בעלות .
  • – היו גמישים:
    זכרו שנסיעה עם ילדים יכולה לפעמים להיות בלתי צפויה. היו מוכנים לשינויים בתוכניות או למצבים בלתי צפויים, והיו גמישים בהתאמת מסלול הטיול במידת הצורך. המפתח הוא ללכת עם הזרם ולתעדף את האושר והנוחות של הילדים שלך.

 

אמא מורחת קרם הגנה על ילדה בתאילנד
אמא מורחת קרם הגנה על ילדה בתאילנד

שווקי תאילנד: אקסטרווגנזה של קניות

תאילנד היא גן עדן של קניונים, המציעה מגוון רחב של שווקים הנותנים מענה לכל הטעמים והתקציבים. משווקי לילה שוקקים ועד שווקים צפים, סצנת הקניות בתאילנד היא אקסטרווגנזה אמיתית.

אחד השווקים המפורסמים ביותר בתאילנד הוא שוק סוף השבוע של Chatuchak בבנגקוק. השוק האדיר הזה משתרע על פני 35 דונם והוא ביתם של יותר מ-8,000 דוכנים. כאן תוכלו למצוא הכל, החל מבגדים ואביזרים ועד לעיצוב הבית ועתיקות. התכונן להתמקח ולקלוע כמה עסקאות נהדרות!

לחוויית קניות ייחודית יותר, פנו לשוק הרכבת Maeklong. השוק הזה מוקם ממש לאורך מסילת רכבת פעילה, והספקים אורזים במהירות את הדוכנים שלהם כשהרכבת מתקרבת, רק כדי להקים אותם שוב ברגע שהיא עוברת. זהו מראה מרגש לחזות בו ומקום נהדר לקנות בו פירות טריים, פירות ים וחטיפים מקומיים.

אם אתם מחפשים טעימה מהתרבות המקומית, אל תפספסו את השוק הצף Damnoen Saduak. ממוקם ממש מחוץ לבנגקוק, שוק זה מאפשר לך לקנות אצל ספקים שמוכרים את הסחורה שלהם מסירות ארוכות זנב מסורתיות. מתוצרת טרייה ועד למלאכת יד, השוק הזה מציע חווית קניות ייחודית באמת.

עבור אלה המחפשים אופנה ומוצרי יוקרה יוקרתיים, מרכזי הקניות של בנגקוק כמו סיאם פרגון ו-CentralWorld הם ביקור חובה. בקניונים אלה נמצאים מותגים בינלאומיים, בוטיקי מעצבים וחנויות כלבו ברמה עולמית. אתה יכול לעשות קניות עד אפס מקום ואז להתפנק בארוחות טעימות במגרשי האוכל הנרחבים של הקניון.

השמחה של אוכל רחוב תאילנדי

אוכל רחוב תאילנדי הוא הרפתקה קולינרית שלא תרצו לפספס בביקור בתאילנד. רחובות תאילנד מתעוררים לחיים עם ארומה של מנות טעימות שמוכנות ממש לנגד עיניך. מהמועדפים המקומיים ועד למעדנים ייחודיים, אוכל רחוב תאילנדי מציע מגוון רחב של טעמים שיגרמו לבלוטות הטעם שלכם.

אחת ממנות אוכל הרחוב הפופולריות ביותר בתאילנד היא פאד תאי. מנת האטריות המוקפצות הזו היא תערובת הרמונית של טעמים מתוקים, חמוצים ומלוחים. מיוצר עם אטריות אורז, שרימפס או עוף, נבטי שעועית ובוטנים, פאד תאי הוא מנה שחובה לנסות שמציגה את המהות של המטבח התאילנדי.

אוכל רחוב אהוב נוסף הוא סום טאם, הידוע גם כסלט פפאיה ירוקה. המנה המרעננת הזו משלבת פפאיה ירוקה מגוררת עם עגבניות, מיץ ליים, רוטב דגים ופלפל צ'ילי. התוצאה היא סלט חריף וחריף שעושה אגרוף ומושלם למי שנהנה מטעמים עזים.

אם אתה מרגיש הרפתקני, נסה את החרקים. בתאילנד, רוכלי רחוב מציעים מגוון של חרקים מטוגנים בשמן עמוק כמו חגבים, צרצרים ותולעי משי. היצורים הפריכים האלה טעימים להפליא ולעיתים קרובות הם מתובלים בתבלינים כדי לשפר את הטעם. זו חוויה שבהחלט תהפוך סיפור מעניין לחלוק עם חברים ובני משפחה בבית.

לבעלי שן מתוקה, אוכל רחוב תאילנדי סיכסך אותך. אורז דביק מנגו הוא קינוח פופולרי המשלב מנגו עסיסי בשל עם אורז דביק דביק, ומעליו טפטוף נדיב של חלב קוקוס מתוק. זהו שילוב שמימי של טעמים ומרקמים שישאיר אתכם חשק לעוד.

משפחה שנהנית מאוכל רחוב בשוק מקומי
משפחה שנהנית מאוכל רחוב בשוק מקומי

בריאות ובטיחות בתאילנד: מה לדעת?

כאשר נוסעים לתאילנד עם המשפחה, חשוב להיות מודעים לשיקולי הבריאות והבטיחות. לפני הנסיעה, הקפד לבדוק עם הרופא שלך ולעדכן את כל החיסונים הדרושים. תאילנד היא בדרך כלל מדינה בטוחה לביקור, אבל זה תמיד חכם לנקוט באמצעי זהירות כדי להבטיח חופשה חלקה ונטולת דאגות.

אחת הדאגות העיקריות בעת נסיעה היא בטיחות המזון והמים. בעוד תאילנד מציעה מגוון רחב של אוכל רחוב טעים, חשוב לבחור ספקים ששומרים על נוהלי היגיינה נאותים. חפשו דוכנים עמוסים עם תחלופה גבוהה, שכן הדבר מעיד על כך שהמזון טרי וסביר להניח שבטוח לצריכה. שתיית מים בבקבוקים מומלצת גם כדי למנוע בעיות קיבה פוטנציאליות.

מחלות המועברות על ידי יתושים, כמו קדחת דנגי ומלריה, יכולות להוות דאגה באזורים מסוימים בתאילנד. רצוי לארוז ולהשתמש בחומר דוחה חרקים, במיוחד בשעות הערב בהן היתושים הכי פעילים. לבישת שרוולים ארוכים ומכנסיים יכולים גם לספק שכבת הגנה נוספת.

האקלים של תאילנד ידוע בחום ובלחות שלו, ולכן חשוב לשמור על לחות. נשא איתך בקבוק מים כל הזמן ושתה הרבה נוזלים, במיוחד אם אתה חוקר אטרקציות בחוץ או עוסק בפעילות גופנית. קרם הגנה הוא עוד פריט חיוני להגנה על עור המשפחה שלך מפני השמש הטרופית החזקה.

בכל הנוגע לתחבורה, מומלץ להשתמש בשירותי מוניות מוכרים ומורשים או באפליקציות שיתוף נסיעות. היזהר עם מוניות אופנועים וטוק-טוקים, מכיוון שהם לא תמיד עומדים באותן תקני בטיחות כמו אמצעי תחבורה אחרים.

לבסוף, תמיד כדאי להצטייד בביטוח נסיעות המכסה הוצאות רפואיות בכל מקרה של נסיבות בלתי צפויות. הכר את מיקומם של בתי החולים או המתקנים הרפואיים הקרובים ביותר באזורים שבהם אתה מתכנן לבקר.

תאילנד מציעה שילוב ייחודי של חוויות הנותנות מענה לאינטרסים של כל אחד מבני המשפחה. התרבות העשירה שלו, המקומיים הידידותיים, הנופים המדהימים ומגוון רחב של פעילויות הופכים אותו ליעד מצוין למשפחות. בין אם אתם מחפשים מפלט הרפתקני או מפלט מרגיע, תאילנד סיפקה אתכם. תכננו את החופשה המשפחתית שלכם ליעד המדהים הזה וצרו זיכרונות בלתי נשכחים.